تمیز نگهداشتن دندانهای مصنوعی یا بریج ها

تمیز نگهداشتن دندانهای مصنوعی یا بریج ها

تمیز نگهداشتن دندانهای مصنوعی یا بریجها

به چه دلیل تمیز کردن دندانها امری مهم تلقی می شود ؟

درست همانند دندانهای طبیعی ، دندانهای مصنوعی و بریجها نیز می توانند ذرات غذا را در لابه لای خود جمع آوری کرده و بر روی پلاک دندان تشکیل رسوب را بدهند که بیشتر این رسوبات توسط باکتری ها شکل می گیرند در صورتیکه از دندانهای مصنوعی و بریجها مراقبت کنید و آنها را تمیز و سالم نگهداردید می توانید مانع ایجاد پوسیدگی در آنها شوید و همچنین می توانید دندانهای طبیعی خود را نیز حفظ کرده و از بروز بیماریهای لثه نیز جلوگیری کنید که منجر به از دست دادن دندانها می شود. این موضوع همچنین به احساس راحتی و اعتماد به نفس شما و بهتر به نظر رسیدن ظاهرتان نیز تاثیر بسزایی دارد. دندانهای مصنوعی کثیف می تواند سبب ایجاد زخم در لثه و ورم و التهاب آن شود . تمیز کردن دندانهای مصنوعی بسیار کار ساده ای است چرا که می توانید براحتی آنرا از دهان خود خارج کنید. تمیز کردن و مراقبت از بریجهایی که در دهان ثابت شده اند به مراتب کار سخت تری است . دندانپزشک طریقه مراقبت و تمیز کردن از آنها را به شما نشان خواهد داد.

چگونه می توان از دندانهای مصنوعی مراقبت نمود؟

دندانهای مصنوعی را درون یک لگن آب تمیز کنید بطوریکه هنگامیکه آن ها را درون آب می اندازید آسیب نبینند و یا شکسته نشوند. هر روز هنگام استفاده از این دندانها چه موقع گذاشتن و چه موقع بیرون آوردن آنها را مسواک کنید و کاملاً بشوئید. از دندانپزشک خود در مورد روشهای خیس خوردن و تمیز کردن دندان و نوع محلول سوال کنید . تنها محلول دندانها به تنهایی آنها را تمیز نمی کند ، بلکه حتما باید آنها را مسواک کنید. قبل از اینکه دندان را داخل دهان قرار دهید حتماً آنها را بشویید. هنگامیکه نمی خواهید از دندانهای مصنوعی استفاده کنید حتماً آنها را در درون محلول مخصوص قراردهید. محلولهای ضد عفونی کننده را از داروخانه های معتبر می توانید تهیه نموده و استفاده نمائید.

چگونه می توان بریجها را تمیز نمود؟

چگونگی تمیز کردن بریجها بستگی به چگونگی ساختار آنها و به جایی دارد که بریجها در آنها کارگذاشته شده اند. بریجها نیز همانند دندانهای مصنوعی احتیاج به تمیزی و مراقبت دارند، باید همیشه بریجها را توسط خمیر دندانهای حاوی فلوراید مسواک کنیدو همچنین همه قسمت ها از جمله قسمت های زیرین و پائینی آنها را نیز به دقت تمیز و براق کنید . برای تمیز کردن بریجها حتماً باید از خمیر دندان و نخ دندانهای مخصوص استفاده کنید. از مسواکها ویا آب پرفشار بطوریکه به قسمت های زیرین بریجها نفوذ کند استفاده کنید. با تمیز نگهداشتن دندانها و بریجها می توانید از لثه های خود محافظت کرده و از بوی بد دهان نیز جلوگیری کنید. افرادیکه بطور مداوم از دندانهای مصنوعی استفاده می کنند ممکن است بعضی مواقع دچار التهاب و ورم و یا حتی عفونی شدن لثه ها شوند که قسمت عنوان Oral Thrush
شناخته می شود. این مورد بیماری بیشتر برای افرادی اتفاق می افتد که تمام مدت از آنها دندانهای مصنوعی استفاده می کنند. یک بهداشتکار دهان و دندان نیز برای جلوگیری از این بیماری بسیار مهم است.

پیمایش به بالا