درد بعد از پرکردن دندان

درد بعد از پر کردن دندان

درد بعد از پر کردن دندان( دلایل، درمان‌ و پیشگیری)

 

پر کردن دندان در واقع یکی از روش‌های رایج برای ترمیم پوسیدگی های دندانی است. با این حال، بسیاری از افراد پس از انجام پرکردن دندان با اینکه درمان است اما با درد و حساسیت مواجه می‌شوند که بدیهی است دندانپزشکی دکتر میثم مدنی به بررسی دلایل درد بعد از پر کردن دندان و همچنین روش‌های درمان و نکات پیشگیری از آن خواهد پرداخت.

 

درد بعد از پر کردن دندان
درد بعد از پر کردن دندان

دلایل درد داشتن بعد از پر کردن دندان

 

عمده دلیل درد بعد از پر کردن دندان مربوط به عصب های دندانی است که تحریک میشوند و باعث درد و حساسیت در بیمار میشود .در پوسیدگی های عمیق که درگیری عصبی بیشتر شده احتمال افزایش درد در این ناحیه حتما وجود خواهد داشت . از عصب دندانی وقتی گذرکنیم دهان فرد به ماده ای که همجنس دندان اصلی فرد هست واکنش نشان میدهد و زمان نیاز است تا دندان و بافت های اطراف به ماده پرکننده دندان عادت کنند که خود این مورد میتواند باعث حساسیت و درد موقت در بیمار شود .

همانطور که در مطلب آمالگام دندانی میتوانید مطالعه نمایید حساسیت های دندانی یکی از شایع ترین دلایل درد بعد از پرکردن دندان هستند . عملا درد در این مورد نوعی واکنش به مواد پر کردن دندان است که معمولا به دمای سر و گرم با فشار وارد شده حساس میشود .

 

دلایل درد داشتن بعد از پر کردن دندان
دلایل درد داشتن بعد از پر کردن دندان

حتما میدانید بعد از عصب کشی دندان، دندانپزشک بصورت موقت یا دائم از مواد پرکردنی دندان استفاده میکنند اما اگر به هر علتی عصب کشی دندان ناقص یا مشکل دار انجام شود عملا درد بعنوان پالسی برای ادامه بررسی و رسیدگی وجود خواهد داشت .این درد در پوسیدگی های عمیقی که به عصب رسیده است نیز میتواند مشکل ساز شود و باعث درد برای بیمار شود .

پوسیدگی های عمیق دندان
پوسیدگی های عمیق دندان

در مواقعی اما نه همیشه ماده پرکردنی که میتواند کامپوزیت یا آمالگام باشد بیش از حد استفاده میشود که میتواند بواسطه فشاری که به دندان های اطراف،بافت های کناری و خود دندان می آورد،منجر به درد شود .التهابات به طور کلی احساس ناخوشایندی است که پس از درمان های دندانپزشکی وجود دارد مثلا التهاب لثه باعث درد و ناراحتی در بیمار خواهد بود زیرا با پرکردن دندان احتمال تنش در ناحیه لثه نیز وجود دارد که بعد از مدتی این نیز رفع خواهد شد .


روش‌های درمان درد بعد از پر کردن دندان

 

1. مصرف داروهای مسکن تجویز شده: مصرف مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

 

مصرف داروی مسکن بعد از ترمیم دندان
مصرف داروی مسکن بعد از ترمیم دندان

 

2. اجتناب از غذاهای داغ و سرد: تا زمانی که حساسیت دندان کاهش یابد، بهتر است از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های داغ و سرد خودداری کنید.
3. استفاده از خمیر دندان‌های Sensitive (مخصوص حساسیت ): خمیر دندان‌های مخصوص دندان‌های حساس می‌توانند به کاهش حساسیت و درد کمک کنند.

استفاده از خمیردندان ضدحساسیت
استفاده از خمیردندان ضدحساسیت

4. معاینه توسط دندانپزشک: اگر درد شدید و پایدار بود، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مشکلات احتمالی را بررسی و درمان کند.
5. پر کردن مجدد دندان: در برخی موارد، ممکن است نیاز باشد که دندان پر شده باز شود و مجدداً پر شود تا مشکل رفع گردد.


پیشگیری از درد بعد از پر کردن دندان

 

هیچ فردی از ابتدای تولد تمایل به درد ندارد اما درد موهبتی است که خداوند در وجود افراد قرار داده تا بتواند بقا داشته باشد .در دندانپزشکی نیز برای پیشگیری از درد بعد از پرکردن دندان مواردی توسط دندانپزشک به بیمار توصیه میشود تا بتواند تا حدود زیادی جلوی این درد را گرفت .

در ابتدا بیماران میبایست به دنبال مرکز دندانپزشکی باشند تا ضمن اینکه محیطی پر از آرامش برای فرد فراهم میکند، دارای تجربه های درمانی مرتبط باشند ازین رو از مراجعات بعدی و مشکلات آتی ناخودآگاه جلوگیری میشود . مرکز دندانپزشکی معتبر یعنی مواد پرکننده باکیفیت که در نهایت منجر به درمانی با رتبه موفقیت بالا خواهد بود.

 

پیشگیری از درد بعد از پر کردن دندان
پیشگیری از درد بعد از پر کردن دندان

صرفا انتخاب مرکز دندانپزشکی نمیتواند تضمین پیشگیری از درد داشته باشد و خود فرد نیز میبایست در این راستا با بهداشت دهان و دندان از پوسیدگی های مجدد پیشگیری نماید .تمامی این موارد به دلیل عدم بهداشت مناسب دهان و دندان . عدم استفاده صحیح از نخ دندان و مسواک رخ داده است البته ژنتیک و حساسیت های فردی نیز تاثیرگذار است .


چقدر درد بعد از پر کردن دندان عادی است؟

 

چقدر درد بعد از پر کردن دندان عادی است؟
چقدر درد بعد از پر کردن دندان عادی است؟

 

اینکه بعد از پر کردن دندان چقدر درد میتواند طبیعی و عادی باشد مسئله ای است که عموم افرادی که به دندانپزشکی مراجعه میکنند با آن دست به گریبانند. درد از لحاظ علمی یعنی پالسی بعنوان آلارم و یادآوری مشکلی در درمان . پس این درد را میتوان به فال نیک گرفت تا بتوان بررسی های لازم را انجام داد .این بررسی شامل درجه درد ، دلایل آن و زمان مناسب برای مراجعه به دندانپزشک خواهد بود.


میزان درد طبیعی بعد از پر کردن دندان

 

 

میزان درد بعد از ترمیم جهت مراجعه به دندانپزشک
میزان درد بعد از ترمیم جهت مراجعه به دندانپزشک

 

1. درد خفیف تا متوسط: اکثر افراد پس از پر کردن دندان درجه ای از درد که میتواند درد خفیف تا متوسط باشد را تجربه می‌کنند که معمولاً چند ساعت تا چند روز ادامه دارد. این درد معمولاً با مُسکن‌های معمولی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن قابل کنترل است.
2. حساسیت به دمای سرد و گرم: حساسیت به دمای سرد و گرم بعد از پر کردن دندان نیز جزو موارد شایع است. این حساسیت های دمایی معمولاً با گذشت زمان کاهش می‌یابد و نباید بیش از چند هفته ادامه داشته باشد اما اگر این حساسیت طولانی شد یعنی مسئله ای در این بین وجود دارد.
3. درد هنگام جویدن و مصرف غذا: بعد از پر کردن دندان توسط آمالگام یا کامپوزیت دندانی، به واسطه اینکه موادی به غیر از دندان اصلی در دهان فرد قرار گرفته است احساس ناخوشایندی به ایشان دست خواهد داد اما به مرور این احساس،برطرف میگردد و ممکن است هنگام جویدن غذاهای سخت یا فشار آوردن به دندان پر شده، درد خفیفی احساس کنید که این مطلب طبیعی است و معمولاً طی چند روز کاهش می‌یابد.

 

میزان درد طبیعی بعد از پر کردن دندان
میزان درد طبیعی بعد از پر کردن دندان

درد و زمان مراجعه به دندانپزشک

 

 

درد و زمان مراجعه به دندانپزشک
درد و زمان مراجعه به دندانپزشک

چه زمانی بعد از درد به دندانپزشکی مراجعه شود ؟
چقدر حیاتی است که زود به دندانپزشکی مراجعه شود ؟
چقدر زمان برای مراجعه به دندانپزشک نیاز است ؟

اینها عموم سوالاتی است که بیماران از بیم درد شدید از دندانپزشک خواهند پرسید. در پاسخ به این سوالات دندانپزشکی دکتر میثم مدنی پاسخ میدهد که در این موارد به سرعت و بدون فوت وقت خودتان را به نزدیک ترین مرکز اورژانسی دندانپزشکی برسانید .

 

1.درد شدید و مداوم: اگر بعد از پرکردن دندان و ترمیم، درد شدید و بیش از چند روز ادامه داشته باشد، باید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. چون این مسئله می‌تواند نشانه‌ای از مشکل جدی‌ مانند عفونت یا پر کردن ناقص باشد.

 

درد مداوم بعد از ترمیم دندان
درد مداوم بعد از ترمیم دندان

 

2. تورم و قرمزی یا سیاه شدن : اگر پس از پر کردن دندان، تورم و قرمزی یا سیاهی در ناحیه لثه‌ها مشاهده کردید، باید فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید. تغییر رنگ میتواند نشانه‌ای از عفونت باشد که نیاز به درمان فوری دارد.

 

تورم و قرمزی بعد از ترمیم دندان
تورم و قرمزی بعد از ترمیم دندان

 

3. حساسیت بیش از چند هفته: اگر حساسیت دمایی به دمای سرد و گرم بیش از چند هفته بعد از پر کردن دندان، ادامه یابد، ممکن است نیاز به بررسی و درمان مجدد دندان پر شده توسط دندانپزشک وجود داشته باشد.

 

حساسیت دندان به گرما و سرما
حساسیت دندان به گرما و سرما

 

4. مشکل در جویدن: اگر درد هنگام جویدن بیش از چند روز ادامه داشته باشد یا به مرور زمان بدتر شود، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. این ممکن است به دلیل پر کردن بیش از حد یا عدم تطابق ماده پر کننده با دندان باشد.

 

مشکل در جویدن بعداز ترمیم دندان
مشکل در جویدن بعداز ترمیم دندان

دندانپزشکی دکتر میثم مدنی: تجربه‌ای نوین در ارائه خدمات دندانپزشکی

 

دندانپزشکی دکتر میثم مدنی، با بیش از 20 سال‌ تجربه و بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی در حوزه دندانپزشکی، یکی از برترین مراکز دندانپزشکی در کشور است. دکتر میثم مدنی با تمرکز بر ارائه خدمات با کیفیت و رضایت بیماران، همواره تلاش می‌کند تا تجربه‌ای منحصر به فرد و دلنشین را برای مراجعه‌کنندگان محترم فراهم کند.

خدمات تخصصی دندانپزشکی

 

در کلینیک دندانپزشکی دکتر میثم مدنی، مجموعه‌ای کامل از خدمات تخصصی دندانپزشکی ارائه می‌شود که شامل:

1. ایمپلنت دندان: با استفاده از مواد با کیفیت و تکنیک‌های پیشرفته، ایمپلنت دندان به عنوان یک راه‌حل دائمی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته ارائه می‌شود.
2. ارتودنسی: با بهره‌گیری از روش‌های نوین و نامرئی، ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری‌های دندانی و بهبود زیبایی لبخند ارائه می‌گردد.
3. لمینیت و ونیر: با استفاده از لمینیت‌ها و ونیرهای دندانی، ظاهر دندان‌ها بهبود یافته و لبخندی جذاب و طبیعی به شما هدیه می‌شود.
4. سفید کردن دندان: با استفاده از روش‌های حرفه‌ای سفید کردن دندان، لبخندی درخشان و سفیدتر به شما هدیه می‌شود.
5. درمان ریشه (عصب‌کشی): با دقت و تجربه، درمان ریشه دندان‌های آسیب دیده به بهترین شکل انجام می‌شود تا از درد و عفونت جلوگیری شود.
6. پروتزهای دندانی: انواع پروتزهای ثابت و متحرک برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته و بازگشت به توانایی جویدن طبیعی ارائه می‌گردد.

 

تیم حرفه‌ای و محیطی دوستانه

 

کلینیک دندانپزشکی دکتر میثم مدنی با داشتن تیمی از متخصصین مجرب و حرفه‌ای، محیطی دوستانه و آرامش‌بخش را برای بیماران فراهم کرده است. برخورد گرم و صمیمی پرسنل کلینیک باعث می‌شود تا بیماران احساس راحتی و اطمینان داشته باشند.

استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته

 

در مطب دندانپزشکی دکتر میثم مدنی، از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا در زمینه استریل استفاده می‌شود. این امر به ما امکان می‌دهد تا خدماتی با کیفیت بالا و دقت بیشتر به بیماران ارائه دهیم.

رضایت بیماران

 

رضایت بیماران اولویت اصلی ماست. نظرات و بازخوردهای مثبت بیماران، گواهی بر کیفیت و تعهد ما به ارائه خواهد نمود. ما همواره در تلاشیم تا با بهره‌گیری از بهترین روش‌ها و مواد دندانپزشکی با کیفیت، لبخندی زیبا و سالم را به شما بزرگواران هدیه دهیم.جهت مشاوره و تعیین وقت ملاقات با شماره 02177517340 یا توسط فرم تماس صفحه اول سایت با ما در تماس باشید.

اسکرول به بالا